Digiturundus

Pusku Pusku sotsiaalmeedia & digiturundus


Projekti info

Klient: Myroom OÜ
Koostööaeg: 2018 – tänapäevani


Üldinfo

Pusku Pusku kott-toolide brändi turundamise abistamisega alustasin 2018 aastal ja teen seda siiani. Antud brändiga on minu peamised ülesanded sotsiaalmeediasse sisu tootmine koostöös Leedu kolleegidega. Lisaks on minu teha Google ja Meta reklaamide loomise ning haldamise pool. 

Kott-toolide turundamine on olnud üks suur katsetamine ning strateegia valik on pidevas muutuses. Seda seepärast, et kott-tool kui toode on selline asi, mida pole otseselt kellelgi vaja. Kuid kui rõhutada lisaväärtus, mida toode annab, siis on võimalik olla väga edukas turunduses ning selle tulemusel ka häid müüginumbreid teha.


Näide kuidas saavutada edu turunduses 

Lühike ja kõigile teada vastus, ole nähtav! Paraku on tegelik elu erinev ja mitte kõik ettevõtted ei tegele oma brändidega selle lihtsa mõtte järgi. 

Pusku Pusku bränd on Eestis null tuntusest saanud kümnete tuhandete inimeste jaoks omaks just tänu pikale järjepidevale tava- ja digireklaamile. Lisaks turundusele on väga oluline osa saavutatud ka tänu väga heale klienditeenidusele.

Reklaamis, lisaks Google ja Meta reklaamidele ning aktiivsele sotsiaalkanalile on Pusku Pusku bränd olnud tihedalt esindatud trükimeedias, raadioreklaamides, suurtel uudisteportaalide bänneritel ning sponsorluse kaudu erinevatel üritustel.

See tähendab seda, et kui soovid edu saavutada, siis on vaja katsetada väga erinevaid võimalusi ning olla niipalju kui võimalik pildis ja Pusku Pusku on selle hea näide. 


Digiturunduse analüüsimine

Lisaks pildis olemisele on ka oluline jälgida tulemusi numbrites. Seda on kenasti võimalik teha nii Google Analytics abil kui ka näiteks Meta puhul tema enda lisateenusena pakutava analüütika tööriista abil. Need tööriistad näitavad ära mis töötab digireklaamis ja mis võibolla niipalju ei tööta.

Kuna iga turg, sihtgrupp ja toode on erinev, siis tuleb lähtuda just nendest numbritest ning infost, mida need tööriistad annavad mitte teha nii nagu koolitusel keegi rääkis. Seda viimast olen oma mitmete teiste digireklaami klientide suhtumises kohanud. Tehakse pimesi asju, mida keegi soovitas, kuid ei kontrollita kas see ka päriselt töötas, jälgides päris analüüsitulemusi.


Haldan erinevate riikide kontosi

Tänase seisuga haldan mina lisaks Eestile ka Pusku Pusku Soome sotsiaalmeediat ja Google reklaame. Pusku Pusku ise on esindatud kümnetes riikides. Minu jaoks on Soome osa veel nö käima lükkamise staadiumis, kuna sealses turunduskeskkonnas on täiesti erinevad reeglid mis aitavad inimeste pilku püüda. 


Pusku Pusku Facebooki konto Eesti osal (Facebook näitab 78000 aga see on mitme riigi oma kokku) on ligi 10000 jälgijat ning Instagrami kontol 2183 lojaalset jälgiat. Ma ei ole nende jälgijate saamiseks korraldanud ühtegi “jaga ja laigi” mängu, mis tähendab, et need jälgijad on reaalselt brändist huvituvad nö fännid.

Pusku Pusku Facebook lehele
Pusku Pusku Intagrammi lehele